سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای فوری و ساده برای زنان شاغل

غذاهای فوری و ساده برای زنان شاغل

خانم‌های شاغل با مسئولیت ‌ها و وظایف متعددی مواجه هستند که گاهی اوقات ممکن است بسیار دشوار و خسته‌کننده باشد. تصور کنید که باید زمان زیادی را در محیط کار خارج از خانه بگذرانید و همزمان در خانه نیز وظایف دیگری بر عهده دارید؛ از طرفی، وظایف و مسئولیت هایی را در خانه نیز بر عهده دارید. در چنین شرایطی، بهترین راهکار تهیه لیستی از غذاهای سریع برای خانم‌ های شاغل است تا بدون نیاز به صرف وقت زیاد برای انتخاب غذا، بتوانید سریع ‌ترین رسپی ‌ها را در اختیار داشته باشید. با ما همراه باشید تا به معرفی غذاهای ساده و سریع برای خانم‌های کارمند بپردازیم.


معرفی غذاهای ساده برای خانم های شاغل

در اینجا چند نمونه غذای سریع و آسان برای خانم‌ های شاغل معرفی می‌ کنیم تا در طول هفته با تهیه آن ‌ها زمان کمتری صرف کنند و بتوانند به سایر برنامه ‌ریزی ‌های خود نیز برسند.

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از آن غذاهایی است که نیازی به گرم کردن ندارد و برای افرادی که می‌ خواهند در محیط کار غذای خانگی میل کنند، گزینه ‌ای عالی محسوب می‌ شود. الویه یکی از غذاهای سریع با سیب ‌زمینی است و رسپی ساده ‌ای دارد. کافی است شب قبل سیب ‌زمینی و تخم‌ مرغ را آبپز کنید و آن‌ ها را به ‌وسیله دست یا غذاساز خرد کنید. ترکیب به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید و بعد از بازگشت از کار، سس را به مخلوط اضافه کنید. می‌ توانید از محصولات پروتئینی مانند سینه مرغ یا ژامبون گوشت و مرغ برای این غذا استفاده کنید و با اضافه کردن ذرت و نخود فرنگی، طعم آن را لذیذ تر کنید.

کوکو کدو سبز

احتمالاً تاکنون تجربه آماده کردن و پختن چند مدل کوکو را داشته ‌اید و می ‌دانید که این غذا به سرعت آماده می ‌شود و نیازی به آماده ‌سازی قبلی ندارد. اگرچه کوکو کدو سبز را به‌ عنوان یک گزینه مناسب انتخاب کرده ‌ایم، اما بهترین انتخاب، آن است که به ذائقه شما و خانواده‌ تان نزدیک باشد. انواع مختلف کوکو مانند کوکو سبزی، کوکو لوبیا یا کوکو سیب ‌زمینی، از جمله غذاهایی هستند که علاوه بر پخت سریع و آسان، طعم بی ‌نظیری نیز دارند. برای خوشمزه ‌تر کردن طعم کوکو، استفاده از موادی مانند زرشک، گردو یا سبزی ‌های معطر را فراموش نکنید.


برای خرید انواع ادویه جات بصورت فله و بسته بندی در سایت بالسی با شماره 09128939218 تماس بگیرید.


پلو با مرغ و آلو

اگر به هر علتی زودتر از محیط کار به خانه برگشته ‌اید و تمایل دارید یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی را تهیه کنید، پلو با مرغ و آلو می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هر خانمی سبک خاصی برای پختن و آماده‌ سازی غذا دارد. با توجه به اینکه بسیاری از بانوان برای تأمین نیاز های مالی خود در محیط خارج از خانه کار می‌ کنند، آشنایی با غذا های سریع ایرانی می ‌تواند به آن‌ ها کمک کند تا علاوه بر شغل و خانه ‌داری، زمانی را نیز برای برطرف کردن نیازهای شخصی خود اختصاص دهند.

برای تهیه پلو با مرغ و آلو، ابتدا مرغ را آبپز کرده و سپس آن را در یک ماهیتابه بزرگ با مقداری کره تفت دهید. در ظرف دیگر، کمی روغن داغ کنید و آلوها را در آن تفت دهید. سپس مرغ سرخ شده را به سسی که تهیه کرده ‌اید اضافه کنید. مطمئن باشید که بعد از خوردن این غذای لذیذ، تمام خستگی روزانه از بدنتان بیرون می ‌رود.

خورش گوجه بادمجان

برای تهیه این غذای لذیذ، یک راز را با شما در میان می‌ گذاریم که به شما کمک می ‌کند انرژی بیشتری ذخیره کرده و غذا را سریع ‌تر آماده کنید. بادمجان‌ ها را پوست بکنید و از شب قبل آن‌ ها را سرخ کنید. این غذا برای افرادی که گیاهخواری را انتخاب کرده ‌اند نیز مناسب است و بدون گوشت مرغ یا گوشت قرمز هم می ‌توان آن را تهیه کرد. اگر از طعم غذاهای ترش بیشتر لذت می‌ برید، اضافه کردن آلوچه یا آبغوره به این غذا کمک می‌ کند تا طعم بهتری داشته باشد.

سالاد ماکارونی

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و سرد که می ‌توانید به سرعت آماده کرده و در محیط کار نیز از آن لذت ببرید، سالاد ماکارونی است. برای تهیه این غذا، مقداری مرغ آب ‌پز شده را با کمی کالباس خرد شده به ماکارونی آبکش شده اضافه کنید. استفاده از موادی مانند فلفل دلمه‌ای، ذرت، نخود فرنگی و خیارشور به طعم بهتر آن کمک می‌ کند. البته شما می‌ توانید با توجه به ذائقه خود و خانواده‌ تان، مواد این رسپی را کم یا زیاد کنید.

کباب تابه‌ای

بسیاری از افراد به دنبال غذاهای سریعی هستند که با گوشت چرخ‌ کرده تهیه می‌ شوند تا از طعم لذیذ این ماده غذایی در طول هفته بهره‌ مند شوند. کباب تابه‌ای یکی از این غذاهاست که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌ شود و طعم لذیذی دارد. مقداری گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده‌ شده ترکیب کنید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند. سپس مقداری از این ترکیب را کف تابه پهن کنید و بعد از نیم‌ پز شدن، ترکیب رب، آب و روغن را به آن اضافه کنید. استفاده از موادی مانند گوجه‌ فرنگی و فلفل به لذیذتر شدن این غذا کمک می‌ کند.

پلو با مرغ و انار

اگر امروز شانس با شما یار بوده و زودتر به خانه برگشته ‌اید و به دنبال یک ناهار سریع و خوشمزه هستید، پلو با مرغ و انار را تهیه کنید. در تهیه این غذا از چاشنی‌ های مختلفی استفاده کنید، زیرا این کار باعث ایجاد طعم ‌های جدید و تنوع خواهد شد. مرغ آب‌ پز شده را با روغن تفت داده و بعد از اضافه کردن ادویه‌ ها، مقداری رب انار و دانه ‌های انار را به ماهی ‌تابه اضافه کنید. اکثراً طعم اکبر جوجه را در رستوران‌ های مختلف چشیده ‌ایم، اما چیزی که در تمام آن‌ ها مشاهده می‌ کنیم، خشکی غذایی است که ارائه می ‌دهند. با امتحان این دستور در خانه، مطمئن باشید که می‌ توانید لذیذترین نسخه از این غذا را تجربه کنید.