سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادویه های مخصوص برای طعم دهی به آبگوشت

ادویه های مخصوص برای طعم دهی به آبگوشت

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و با وجود دستور پخت ساده، نیاز به چند نکته کلیدی دارد که طعم آن را بسیار خوشمزه و لذیذ تر می‌ کند. ادویه‌ ها جزء جدایی ‌ناپذیر آشپزی هستند و غذا بدون آنها مزه خامی دارد. در هر کشور و فرهنگی، از ادویه ‌های متفاوت و خاصی استفاده می‌ شود که باعث می‌ شود طعم غذا های هر منطقه منحصر به فرد باشد. به همین دلیل است که طعم غذاهای هر کشوری با دیگر کشور ها متفاوت است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب بهترین ادویه جات برای آبگوشت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

ادویه های مورد نیاز برای پخت آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت بسیار ساده است، اما بر خلاف تصور عمومی که فکر می‌ کنند ادویه آبگوشت تنها فلفل، نمک و زردچوبه است، این غذا شامل ادویه‌ های دیگری نیز است که طعم آن را بسیار خوشمزه و لذیذ می‌ کند. به همین دلیل است که آبگوشت رستورانی با آبگوشتی که در منزل تهیه می ‌شود، تفاوت دارد و معمولاً خوشمزه ‌تر است. استفاده از ادویه های درست برای پخت آبگوشت باعث می شود که بوی چربی گوشت گرفته شود و آبگوشت بوی مطبوعی پیدا کند. در ادامه برخی از مهم ترین ادویه های مخصوص آبگوشت را شرح می دهیم.

زردچوبه

زردچوبه گیاهی است که هزاران سال در آسیا برای پزشکی و پخت غذا استفاده می‌شود. این ادویه حاوی ماده‌ای به نام کورکومینوید است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله درمان سرطان، کاهش ورم مفاصل، بهبود سلامت قلبی و عروقی، کاهش التهابات، کنترل دیابت، کاهش استرس و افسردگی، تقویت ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد و بهبود اختلالات گوارشی. علاوه بر این، زردچوبه می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و از ایجاد چین و چروک در پوست بکاهد.

دارچین

دارچین ادویه‌ای با بوی بسیار مطبوع و خواص فراوان برای سلامتی است. مصرف این ادویه خوشبو می‌تواند به کنترل قند خون، کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید، پیشگیری از بیماری‌های آلزایمر و قلبی، تقویت عملکرد بدن، بهبود گردش خون، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان کمک کند.

فلفل سیاه

این ادویه علاوه بر طعم تندی که دارد، دارای خواص و فواید بسیاری است که یکی از مهم‌ترین آنها خاصیت ضد سرطانی آن است. فلفل سیاه شامل ویتامین‌های   K و C، آهن و فیبر است و با توجه به خاصیت ضد باکتری که دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود.

دار فلفل

دارفلفل میوه‌ای خوشه‌ای است که مانند لوبیا در غلافی قرار دارد و بسیار تند است. این ادویه برای تقویت قوای بینایی، رفع سردرد، درمان بی‌اشتهایی، کاهش نفخ شکم و موارد دیگر مفید است.

زیره سیاه

زیره سیاه یکی از گیاهان بومی آسیا است که دارای عطر و طعم خاصی است و در انواع غذاها استفاده می‌شود. این ادویه دارای مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، روی و منیزیم و ویتامین‌های طبیعی است. زیره برای درمان مشکلات شکمی و روده‌ای، کاهش سرفه، کنترل فشار خون، افزایش اشتها، جلوگیری از پیری زودرس و سایر موارد مفید است.

 


برای خرید انواع ادویه جات بصورت فله و بسته بندی در سایت بالسی با شماره  09128939218  تماس بگیرید.


 

زنجبیل

زنجبیل گیاهی است که خواص و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، از جمله اصلی‌ترین آنها مقابله با سرطان است. در بسیاری از غذاهای آسیایی و خاورمیانه از این ادویه استفاده می‌شود، زیرا دارای اثر ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است و برای مشکلات روده و معده بسیار مفید است.

هل سبز

هل سبز گیاهی است که به جنوب شرق آسیا تعلق دارد و دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. این ادویه برای بهبود سلامت پوست و مو، کاهش افسردگی، ارتقای سلامت قلب، بهبود عملکرد گوارش، پیشگیری از بیماری‌های سرطان، کنترل دیابت، کاهش فشار خون و سایر فواید بهداشتی مفید است.

میخک

چوب میخک دارای خواص و مزایای فوق‌العاده‌ای برای بدن است. این ادویه یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌ها است که در کشورهای آسیایی مانند اندونزی، شرق آفریقا و پاکستان به کار می‌رود. میخک برای درمان سردرد، کنترل دیابت، محافظت از کبد و دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد گوارش و سایر فواید بهداشتی بسیار مفید است.

برگ بو

برگ بو گیاهی خوشبو و همیشه سبز است که به صورت درختچه و درخت رشد می‌کند. این ادویه برای بهبود سلامت پوست و مو، حمایت از جنین و بارداری، کاهش وزن و لاغری، کنترل دیابت و قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، حفظ سلامت قلب، پیشگیری از بیماری‌های سرطان، مقابله با عفونت‌ها و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه و سایر فواید بهداشتی مفید است.

جوز هندی

جوز هندی یکی از ادویه‌هایی است که بسیار معطر و شیرین است. عطر و بوی خوش این ادویه باعث شده که به صورت پودر برای پخت انواع غذاها استفاده شود. جوز هندی برای تسکین دردها در بدن، تقویت دستگاه ایمنی، بهبود ساختار استخوان، درمان برخی نوع‌های سرطان و سایر فواید بهداشتی مفید است. این ادویه دارای مقدار زیادی فیبر، مس و منگنز است که برای بدن بسیار مفید است.

بادیان

بادیان، که به نام دیگر انیسون هم شناخته می‌شود، دارای طعمی شیرین بیان مانند است و برای افزودن عطر به غذاها استفاده می‌شود. این گیاه به صورت خشک شده و پودر شده برای استفاده به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بادیان برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، حفاظت از سلامت بدن، کاهش علائم آسم، مراقبت از پوست، ارتقای سلامت قلب، بهبود متابولیسم و سایر فواید بهداشتی مفید است.

پودر پیاز

پیاز به عنوان یک طعم دهنده در اکثر غذاها استفاده می‌شود. این ماده غذایی دارای ارزش غذایی بالا است و برای سلامت انسان بسیار مفید است. پیاز شامل انواع قندها، ویتامین‌ها، به ویژه کلسیم، فسفر و پتاسیم است و برای بهبود وضعیت سلامتی انسان در زمینه‌هایی از جمله درمان برخی انواع سرطان، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، بهبود عملکرد گوارش، حفظ سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

دانه گشنیز

گشنیز گیاهی است که به عنوان یک ادویه در پخت غذاها استفاده می‌شود. اصلیت این گیاه از جنوب غرب آسیا تا شمال آفریقا است. این ادویه دارای بوی بسیار خوب و مطبوع است و دارای ارزش غذایی بالایی است. گشنیز شامل ویتامین‌های A، C، B6 و همچنین مقادیر زیادی از آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.

سخن پایانی

آبگوشت یکی از غذاهای لذیذ، اصیل و پرطرفدار در کشور ما است که طرز تهیه آن نکات و ترفندهای خاصی دارد. یکی از این ترفندها برای تهیه دیزی خوش عطر و طعم به سبک سنتی، استفاده از ادویه‌های مخصوص و مناسب این غذا است. ادویه‌های آبگوشت نه تنها طعمی بی‌نظیر به آن می‌دهند، بلکه به خوش رنگ و بو شدن این غذا نیز کمک می‌کنند.